Business Ad Network Aktualności

Aktualności

  • 2012-07-19 09:55:06
    Badanie IAB AdEx za I kwartał 2012

     

    Reklama w internecie nadal notuje wzrost – według badania IAB AdEx wydatki na reklamę online w Polsce w pierwszym kwartale 2012 roku wyniosły 485 milionów. Jest to wzrost o 9% rok do roku. Nadal dynamicznie rosną wydatki na reklamę mobile. Najbardziej aktywne sektory to nieruchomości, motoryzacja oraz turystyka i gastronomia.

    Biorąc pod uwagę podstawowy podział reklam internetowych, w badanym okresie najważniejszymi kanałami są reklama graficzna oraz marketing w wyszukiwarkach (SEM), obydwa z 36% udziałem w torcie. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: ogłoszenia (20%) oraz e-mail (6%). Warto odnotować dalszy dynamiczny wzrost wydatków na reklamę mobilną. Marketerzy wydali trzykrotnie więcej na reklamę mobilną w pierwszym kwartale 2012 roku niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.

    Biorąc pod uwagę strukturę branżową, najbardziej aktywny w pierwszym kwartale 2012 był sektor motoryzacji, który wzrósł o jedną trzecią w stosunku do porównywalnego okresu zeszłego roku. Zanotowano także wzmożoną aktywność w branży turystycznej i w sektorze nieruchomości. W czołówce nadal znajdują się także: finanse, telekomunikacja i handel.

    Szczegóły na stronie IAB Polska
    http://www.iabpolska.pl/index.php?mnu=93&id=416